Νέοι και καραντίνα
«Ανατρέχοντας πίσω-όχι πολύ- στην πανδημία του Covid-19 υπενθυμίζουμε και επισημαίνουμε την ψυχολογική κατάσταση των ανθρώπων και ιδιαίτερα των νέων, από την κήρυξη της πρώτης καραντίνας. Αναπόφευκτα οι περίοδοι έκτακτης ανάγκης και κινδύνου, επιβαρύνουν την ψυχική υγεία των ανθρώπων γενικότερα. Η πανδημία αύξησε το άγχος σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού και δημιούργησε επιπλέον αγωνία για την άγνωστη και απρόβλεπτη εξέλιξη του ιού. Επιπλέον, τα μέτρα περιορισμού συνολικά και η αναγκαστική παραμονή στο σπίτι είχαν ως αποτέλεσμα ακραίες, άνευ προηγουμένου αλλαγές στην καθημερινότητα. Αυτές οι αλλαγές επηρέασαν το οικογενειακό εισόδημα, την πρόσβαση στην εκπαίδευση, τη διαχείριση του ελεύθερου χρόνου, την εκδήλωση της οικειότητας, τις συναισθηματικές ισορροπίες. Η ψυχολογική πίεση στους νέους έχει αυξηθεί σημαντικά από την έναρξη των μέτρων της πανδημίας, ιδιαίτερα μετά το κλείσιμο των πανεπιστημίων. Τα αποτελέσματα αυτής της πίεσης απαντώνται εξάλλου και σε πολυάριθμες εθνικές και διεθνείς μελέτες σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις των μέτρων της πανδημίας στην ψυχική υγεία των νέων.
Η έλλειψη άμεσης επαφής με φίλους και συμφοιτητές οδήγησε σε αλλαγές στη συμπεριφορά των νέων, οποίοι ένιωθαν περισσότερο άγχος και εκδήλωσαν προβλήματα συμπεριφοράς. Ειδικά οι γονείς, των οποίων η εργασία ανεστάλη κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δήλωσαν όλοι ότι επιβαρύνθηκε η ψυχολογία των παιδιών τους και δεν αποκλείεται η επιβάρυνση να σχετίζεται και με την οικονομική ανασφάλεια. Οι νέοι είχαν ψυχολογικά πληγεί ανεπανόρθωτα.»
Βιλανάκη Ευαγγελία

Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου